Động cơ thuỷ 3516E


Project Description

Động cơ máy thuỷ 3516E

Động cơ đẩy Cat 3516E đáp ứng tiêu chuẩn khí thải EPA Tier 4 Final và IMO III. Khi ngành công nghiệp tàu thủy nâng tiêu chuẩn khí thải lên thành EPA Tier 4 Final và IMO III, Caterpillar đã giới thiệu một giải pháp mới vừa tối đa khả năng hoạt động mà vẫn đáp ứng tiêu chuẩn khí thải. Việc kết hợp giữa tối ưu hóa tiêu thụ nhiên liệu với hệ thống giảm xúc tác chọn lọc (SCR) không những giúp giảm lượng khí thải mà còn giảm chi phí sở hữu và vận hành cho khách hàng.

Động cơ thuỷ 3516E

Thông số kỹ thuật

2501-3386 bhp (1865-2525 bkW)
Tốc độ 1600-1800 rpm
Tiêu chuẩn khí xả U.S. EPA Tier 4 Final, IMO III
Kiểu nạp khí TTA
Đường kính 170.0 mm
Hành trình píttông 215.0 mm
Dung tích xylanh 78.0 l
Chiều quay tính từ cuối bánh đà Ngược chiều kim đồng hồ
Cấu hình Vee 16, 4-Stroke-Cycle Diesel
Khối lượng 9600.0 kg
Chiều cao 2225.0 mm
Chiều dài 3192.0 mm
Chiều rộng 2284.0 mm

Tính năng nổi bật & Lợi ích

Utilizes SCR Technology to enable U.S. EPA Tier 4 Final emission regulations compliance while lowering operational costs, IMO III emissions compliant

Highest efficiency mixing and control to lower operational costs, extends emissions useful life, ensures compliance, flexibility regarding urea quality

Advanced engine combustion design process utilizing optimum configurations and cylinder geometry for maximum engine efficiency

Enhanced control of fuel injection optimized through crank timing and thelatest A5 ECM technology

Optimal fuel injector nozzle geometry and electronic injection control for improved fuel delivery

Strengthened cylinder heads and valves for increased durability and peak cylinder pressure capability resulting in higher engine duty cycle capability

Industry-leading warranty coverage for factory packaged components

No matter where or when, our extensive global dealer network is ready to provide support

Trang thiết bị

AIR INLET SYSTEM
  • Corrosion-resistant aftercooler core
CONTROL SYSTEM
  • Dual A5 engine control modules with electronic unit injection and low pressure fuel system
COOLING SYSTEM
  • Auxiliary fresh water pump
  • Gear Driven, centrifugal jacket water pump with 40% more capacity
EXHAUST SYSTEM
  • Dual turbochargers with water-cooled bearings and heat shields
FUEL SYSTEM
  • Duplex Fuel and Oil Filtration
GENERAL
  • Vibration damper and guard
  • Meets SOLAS regulations