Động cơ thuỷ C7.1 TIER 3/IMO II


Project Description

Động cơ máy thuỷ C7.1 TIER 3/IMO II

Động cơ đẩy CAT C7.1 đáp ứng tiêu chuẩn khí thải U.S. EPA Tier 3 / IMO II

Động cơ máy thuỷ C7.1 TIER 3/IMO II

Thông số kỹ thuật

Công suất tối thiểu 208.0 bkW
Công suất tối đa 317.0 bkW
Cấu hình In-line 6, 4-stroke-cycle diesel
Tiêu chuẩn khí thải U.S. EPA Tier 3 / IMO II, RCD 2016 compliant, EU Stage IIIA, CCNR Stage II through reciprocity with EU Stage IIIA
Tốc độ động cơ 2300 – 2700 rpm
Đường kính 105.0 mm
Hành trình píttông 135.0 mm
Dung tích xylanh 7.01 l
Kiểu nạp khí Tu-bô tăng áp – Làm mát sau nạp khí
Điều khiển Điện tử (A5E2 V2 ECM)
Refill Capacity Lube Oil System w/Oil filter change: 20 L (5.3 gal)
Định kỳ thay dầu 500 giờ
Hệ thống làm mát Trao đổi nhiệt hoặc làm mát ngoài mạn tàu
Vỏ bánh đà SAE No. 03 with SAE 11.5 in flywheel
Chiều quay Quay ngược chiều kim đồng hồ tính từ cuối bánh đà
Chiều dài 1095.0 mm
Chiều cao 891.0 mm
Chiều rộng tối thiểu 798.0 mm
Chiều rộng tối đa 850.0 mm
Khối lượng tối thiểu 730.0
Khối lượng tối đa 760.0

Tính năng nổi bật & Lợi ích

Superior response time and acceleration; 12V or 24V electrical system; Gear driven jacket water pump and sea water pump for superior reliability; Maintenance free valve train with hydraulic valve lash adjusters

Compatible with Cat® displays and electronics; Self priming fuel system ensures a smooth start every time

No visible smoke; Common rail fuel system enables optimum combustion and low emissions; Reduced combustion noise through advanced electronic control; Closed crankcase ventilation system improves engine room cleanliness

Trang thiết bị

COOLING SYSTEM
  • Gear driven jacket water pump
  • Corrosion resistant sea water aftercooler
  • Fuel cooler
EXHAUST SYSTEM
  • Watercooled turbocharger and exhaust manifold
FUEL SYSTEM
  • Common rail fuel system
  • Electric fuel priming pump
GENERAL
  • Vibration damper and guard
  • Self-tensioning multi-vee belt drive
LUBE SYSTEM
  • Closed crankcase ventilation system
  • Integral engine oil cooler
MOUNTING SYSTEM
  • Front and rear engine mounting brackets
STARTING SYSTEM
  • Starter motors – 12V or 24V
AIR INLET SYSTEM
  • Various 6″ water cooled exhaust elbow configurations
COOLING SYSTEM
  • Engine mounted bilge pumps and auxiliary water pumps with electromagnetic clutch
  • Tube and bundle jacket water heat exchanger and gear-driven sea water pump (rubber impeller)
  • Jacket water heater
  • Cabin heater (calorifier) connections
FUEL SYSTEM
  • SOLAS double wall high pressure fuel lines kit
LUBE SYSTEM
  • Left-hand and right-hand oil dipsticks
  • Transmission gear oil cooler (engine mounted)
PROTECTION SYSTEM
  • Additional engine and transmission sensor packages for on or off vessel monitoring
STARTING SYSTEM
  • Engine mounted secondary alternator – 24V 100 amp or 12V 175 amp
  • Glow plugs